Wiadomo, że każdy lubi, gdy jego wiedza zostaje doceniona. Wiadomo też, że jeśli jest się w czymś naprawdę dobrym to łatwiej idzie zarabianie na tym czymś. W Internecie najlepszą rzecz jaką możesz sprzedać, jest Twoja wiedza. Wiedza, która pomoże innym i za którą ktoś będzie chciał zapłacić.

Nie powiem Ci, że jestem inny, bo sam chętnie zarabiałbym w jakiś fajny sposób na tym blogu. Jednak żeby to zrobić, muszę udowodnić potencjalnym reklamodawcą, że nie jestem kolejnym internetowym blogerkiem, który wie niewiele, a kreuje się na geniusza. Ten wpis będzie swoistym studium własnego mnie, bo będę pisał o czymś, co jest mi szczególnie bliskie, czyli kreowaniu wizerunku eksperta.

Aby zostać ekspertem w zarabianiu w Internecie trzeba się na tym znać. Jednak to nie wszystko, ponieważ trzeba pokazać ludziom, że się na zarabianiu w Internecie znamy. A jak to zrobić?

Najłatwiej pisać sensowne artykuły, nie tylko na własnym blogu, ale także na stronach osób, które dłużej kreują swój wizerunek eksperta. Wiadomo, że gdybym teraz napisał artykuł do jakiejś większej gazety finansowej, to moje nazwisko (a raczej nick, pod którym funkcjonuje w Internecie) byłoby nieco bardziej rozpoznawalne. Chociaż pisanie w gazecie nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ mało osób będzie chciało przepisywać adres z gazety do przeglądarki. Dużo lepiej byłoby, gdybym umieścił artykuł na jakimś znanym portalu, bo wtedy wystarczy jeden klik i już odwiedzający czytałby moje artykuły.

Kreowanie wizerunku eksperta jest ważne nie tylko, gdy chce się zarabiać na blogu. Pisałem ostatnio o tym jak zarabiać na pisaniu tekstów, gdzie była wzmianka o kreowaniu swojego wizerunku. Wiadomo, że mając bogate portfolio, nie tylko jako copywriter, ale także jako programista, webmaster czy grafik, możemy dyktować o wiele wyższe stawki, niż początkujący wolny strzelec. Jeszcze lepiej jest, gdy posiadamy blog, na którym opisujemy swoje dotychczasowe projekty, a także dzielimy się praktyczną wiedzą, bo wtedy łatwiej jest kreować się na eksperta.

Wiadomo, że ekspert nie powinien zamykać się na ludzi i działać tylko w obrębie własnych stron/blogów czy projektów. Obecnie niemal każdy większy bloger ma swoje konto na forach internetowych, czy większych portalach, gdzie stara się aktywnie uczestniczyć. Pomagając innym, pomagasz sobie i swojej stronie, która notuje coraz większe odwiedziny. A im więcej osób Cię odwiedzi, tym więcej uzna Cię za eksperta. Oczywiście nie musisz rejestrować się na każdym forum o tematyce, która Cię interesuje, wystarczy wybrać 1-2 największe i tam aktywnie funkcjonować. Dodatkowo forum to doskonały sposób na poszukiwanie zleceń i klientów.

Ok, a co z tego, że zostanę ekspertem zapytasz? Otóż tak się o to staram, ponieważ dzięki temu będę mógł łatwiej sprzedać bannery reklamowe na blogu, czy podpisać umowę z większą firmą i przenieść ten blog na jakiś serwer z domenką.pl. To nie są najambitniejsze plany, jakie wiążę z tym blogiem (plany mam spore), ale na pewno powoli podnosząc licznik odwiedzin, oraz promując własną osobę, będę mógł zacząć dyktować warunki!

Nie boję się tego powiedzieć (i Ty także nie powinieneś) - lubię, gdy to ja jestem u góry. Jak pewnie wiesz z poprzedniego wpisu, zajmuję się pisaniem tekstów na zlecenie. Na dzień dzisiejszy nie mogę dyktować ogromnych cen (chociaż nie robię z siebie idioty pisząc teksty za 1 zł), a mając wziętego bloga i wielu zadowolonych klientów będę mógł nareszcie zwiększać stawkę. W końcu są jeszcze osoby, dla których liczy się jakość, a nie ilość.

To samo tyczy się każdej innej dziedziny! Nie ważne, czy chcesz być architektem, inżynierem czy komentatorem sportowym. Mając wizerunek eksperta to TY będziesz Panem Sytuacji. Więc chyba warto poświęcić parę minut na prowadzenie bloga, czy odwiedzanie znanych for, żeby potem móc swobodnie dyktować warunki nawet wielkim korporacją.